czwartek, 30 września 2010

Ryż prowansalski

Długo mnie nie było. A to wszystko z powodu mojej fantastycznej ręki do elektroniki. Najpierw popsułam dostęp do internetu a później i komputer. Ale już wszystko jest w porządku. W sam raz na czas bo od jutra zaczynamy indyjskie gotowanie!
Dziś jeszcze po europejsku. Przepis jest tylko o tyle prowansalski, bo ziołami prowansalskimi jest przyprawiony. Ot, zwykły ryż z warzywami.

RYŻ PO PROWANSALSKU

200 g ryżu
cebula
ząbek czosku
bakłażan
cukinia
zielona papryka
3 pomidory
2 łyżki masła
2 łyżki ziół prowansalskich (ja dałam 2 razy tyle prawie)
natka do dekoracji

Klopsiki:
0,5 kg drobiowego mięsa mielonego
kajzerka
jajko
mleko
olej
sól, pieprz

Ryż ugotować i odcedzić. Na patelni rozpuścić masło. Czosnek i cebulę posiekać drobno i wrzucić na patelnię. Dusić kilka minut (podczas których resztę towarzystwa warzywnego można pokroić). Bakłażana, cukinię i pomidory pokroić w kostkę, paprykę w paseczki, warzywa dodać do cebuli. Smażyć około 10 minut, dodać przyprawy i na końcu dla podgrzania ryż.
Klopsiki:
Kajzerkę namoczyć w mleku i dodać z jajkiem do mięsa, dokładnie wymieszać i doprawić. Smażyć na oleju i układać na ryżu.


Przepis pochodzi z: Moje gotowanie, numer specjalny- 30 szybkich obiadów

2 komentarze: