wtorek, 20 marca 2012

Zupa z awokado i szafranem

Od jakiegoś czasu zabrałam się za wypróbowanie przepisów, które już bardzo długo do mnie przychodziły w newsletterze portalu ugotuj.to . Zawsze jak czytałam te przepisy, wydawały się jakieś takie, albo karkołomne, albo zbyt dziwne i fikuśne. Ostatnio nabrałam jednak odwagi i muszę się przyznać do pomyłki. Te przepisy, każdy jeden, są boskie!!! Dania niby proste, niby nic nowego, ale jednak zaskakują. Proporcje dobrane idealnie i po wypróbowaniu, nie zmieniam nawet odrobinę przepisu, bo już jest perfekcyjny według moich kubków smakowych. Twórca tych dań/newsletterów jest dla mnie bogiem kulinariów.


ZUPA Z AWOKADO I SZAFRANEM 

750 g ziemniaków
2 duże, dojrzale awokado
750 ml bulionu warzywnego
1 szklanka mleka
200 g ementalera
3 łyżki oliwy z oliwek
1 łyżeczka sosu sojowego
pieprz sok z cytryny (lub limonki)
szafran do ozdobienia




Ziemniaki obrać i pokroić w kostkę. W garnku z grubym dnem rozgrzać oliwę, wrzucić ziemniaki i przesmażyć je przez chwilę. Ziemniaki zalać bulionem, dodać mleko i sos sojowy. Gotować aż ziemniaki zmiękną. Awokado obrać, usunąć pestkę i dodać pokrojone do zupy. Zubę zdjąć z ognia i dokładnie zmiksować. Doprawić solą, pieprzem i sokiem z cytryny. Ementaler zetrzeć na drobnych oczkach tarki i wymieszać z zupą. Drogie awokado oraz szafran służą do dekoracji. 

Zupę z powodzeniem można podawać na ciepło i na zimno. 

Moja zupa wyszła bardzo gęsta i myślę, że spokojnie można nazwać ją dipem z awokado i jako dip wykorzystać.




Przepis pochodzi z newslettera Ugotuj.to

1 komentarz: