niedziela, 18 marca 2012

Indyk z ananasem po holendersku

Miły przepis do którego dodałam tylko proporcje i trochę dłużej gotowałam (z pożytkiem dla potrawy).

INDYK Z ANANASEM PO HOLENDERSKU

filet z indyka (ja tym razem użyłam kurczaka i też pasuje)
1-2 łyżeczki musztardy
1 łyżeczka przyprawy do kurczaków
sklarowane masło do smażenia
puszka ananasów pokrojonych w kostkę
2 łyżeczki brązowego cukru
łyżka mąki
łyżka masła


Filet posmarować musztardą, posypać przyprawą do drobiu i obsmażyć na sklarowanym maśle. Przełożyć do garnka i wlać sok z ananasa. Dusić okolo 20 min. Kiedy mięso będzie miękkie dodać pokrojonego ananasa, cukier brązowy i dusić kolejne 20 minut (w oryginale 5 minut). Na oddzielnej patelni przygotować zasmażkę* z mąki i masła. Zagęścić nią sos od mięsa (dokładnie wymieszać).

*Zasmażkę można robić na kilka sposobów. O ile wiem to najbardziej popularna wersja zakłada rozpuszczenie masła, dodanie mąki i zrumienienie tego towarzystwa do pożądanego koloru. Mnie nauczyli w domu na odwrót. Na suchej patelni, cały czas mieszając przyrumienić mąkę. Nie może być brązowa, tylko złoto, delikatnie dążąca w stronę brązu. Dodajemy masło i szybko mieszamy na jednolitą masę z mąką. Kiedy cała mąka jest mokra, dodajemy łyżkę wazową sosu, który zagęszczamy (uwaga będzie mocno parować i pryskać). Jeżeli sos się nie uspokaja (bulgoce dość gwałtownie, albo nie cała patelnia jest pod wodą") dodać jeszcze sosu. Dobrze wymieszać i przelać do potrawy oryginalnej.

Przepis pochodzi stąd: http://ugotuj.to/przepisy_kulinarne/2,87561,,Indyk_z_ananasem_po_holendersku,,-5667638,9495.html

1 komentarz:

  1. Bardzo dobry, polecam! Pokroiłam indyka w małe kawałki i wyszło super!

    OdpowiedzUsuń