niedziela, 13 marca 2011

Zupa porowa z mięsem mielonym

Odkryłam nowy magazyn kulinarny. Napisany jakby z myślą o mnie. Magazyn dla zabieganych, ale lubiących gotować i dobrze zjeść. Nazywa się "Bistro". Ładnie wydany, przepis proste i szybkie, a jednocześnie nie są to oklepane i nudne pomysły. Przy każdym daniu okreslony czas potrzebny na przygotowanie.




ZUPA POROWA
(porcja dla 4 głodomorów)


1 kg porów
1/2 kg mięsa mielonego
1/2 kg pieczarek
1 l bulionu drobiowego
2 łyżki oleju
serek topiony śmietankowy
serek topiony ziołowy
100 ml śmietany
sól, pieprz
sok z cytryny


W garnku rozgrzać olej, podsmażyć mięso mielone. W oryginale było to mięso drobiowe, a ja jak zwykle nie miałam wszystkich składników. U mnie było mięso wołowo-wieprzowe, ale też dobre. Mięso doprawić solą i pieprzem dodać pokrojone w talarki pory, a następnie plasterki pieczarek. Udusić na miękko. Dodać gorący bulion. Gotować kilka minut. Na koniec rozmieszać serki topione ze śmietaną, dodać łyżkę zupy, rozmieszać i dodać do zupy. Podawać doprawione solą, pieprzem i odrobiną soku z cytryny.





Przepis pochodzi z pierwszego numeru Bistro (marzec/2011)

1 komentarz: