niedziela, 29 września 2013

Papryka nadziana mięsem, ziemniakiem i cukinią

Jakiś czas temu robiłam faszerowane cukinie ( http://eksperymentykuchenne.blogspot.com/2013/09/cukinie-faszerowane-miesem.html ). Przepis bardzo mi się spodobał i dzisiejszy pomysł jest nim mocno inspirowany. Głównie dlatego, że powstał dzień po faszerowaniu cukinii, kiedy to musiałam jakoś zagospodarować resztkę farszu:). Dodałam kilka składników z lodówki i oto efekt (oczywiście ja z resztek zrobiłam sobie duużo mniejszą porcję-tu jest wersja dla całej rodziny).


PAPRYKA FASZEROWANA

kilka papryk (zależnie od rozmiaru i poziomu "napchania")
0, 5 pęczka pietruszki
1 ząbek czosnku
0,5 kg ugotowanych ziemniaków
0,5 kg mięsa wołowego mielonego
2 jajka
0,5 cukinii
cebula
ser żółty do zapiekania
sól, pieprz
oliwa


Pietruszkę, czosnek, cukinię i cebulę drobno posiekać. Wymieszać z rozgniecionymi ziemniakami, mięsem, jajkiem i przyprawami. Paprykę przekroić na pół, oczyścić z pestek. Każdą połówkę napełnić farszem. Ułożyć w naczyniu do zapiekania wysmarowanym oliwą. Piec około 30 minut w 180 stopniach. Następnie na wierzchu papryki ułożyć plasterki sera i zapiekać kolejne 10 minut.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz