wtorek, 29 marca 2011

Tarta z porami

TARTA Z PORAMI

opakowanie ciasta francuskiego
4 pory
2 łyżki masła
3/4 szklanki śmietanki kremówki
150 g sera camembert
1 jajko
4 łyżki tartego parmezanu
gałka muszkatołowa
pieprz kajeński (a u mnie był ziołowy)
pieprz, sól



Foremkę do tart wyłożyć ciastem francuskim i obciąć brzegi. Pory pokroić w talarki i dusić około 15 minut na maśle. Pod koniec posolić i popieprzyć. Śmietankę i kawałki camemberta rozpuścić gotując na niewielkim ogniu. Doprawić gałką i pieprzem kajeńskim. Przestudzić a następnie wymieszać z jajkiem. Ciasto posypać parmezanem, ułożyć na nim pory a następnie zalać sosem serowym. Piec około 20 minut w temperaturze 200 stopni. Ja musiałam przykryć pergaminem w pewnym momencie gdyż moja tarta się dość mocno przypiekła.




Przepis pochodzi stąd: http://ugotuj.to/przepisy_kulinarne/2,87561,,Tarta_z_porami_II,,30958779,9495.html

2 komentarze:

  1. bardzo podoba mi się ten farsz. ostatnio zaczęłam pałać miłością do tart wytrawnych ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam pory, a w tarcie są na pewno pyszne

    OdpowiedzUsuń