czwartek, 22 listopada 2012

Camembert z krupnikiem i grzankami

 Znalazłam kiedyś wspaniały przepis... Który oczywiście najchętniej bym poprawiła :) Ale o tym na koniec. Na razie przepis oryginalny.

CAMEMBERT Z KRUPNIKIEM I ZIOŁOWYMI GRZANKAMI

Przepis pochodzi z: http://www.knorr.pl/przepisy-kulinarne/przepisy/camembert-z-krupnikiem

1 ser camembert 250 g w drewnianym pudełku
3 łyżki krupniku (likier)
świeże zioła
100 ml oliwy
pół bagietki

Camembert wyjąć z opakowania i naciąć wierz na krzyż. Opakowanie oczyścić ze wszystkich nalepek i papierków, które mogły by się spalić. Włożyć ser w opakowanie (nie przykrywać). W nacięcie wlać łyżkę krupniku. Grillować, aż ser będzie ciepły i płynny w środku. Przed podaniem wlać w nacięcie resztę likieru. Zioła posiekać i wymieszać z oliwą. Bagietkę pokroić w słupki i posmarować oliwą. Upiec na grillu i podawać do sera.


A teraz o tym co mogę dodać od siebie :)

  • Ser zrobiłam zgodnie z przepisem, tylko, że podgrzałam go w piekarniku nastawionym na 180 stopni (nie mam opcji grillowania)
  • Bagietkę pokroiłam na kromki, posmarowałam masłem ziołowym (pół kostki masła z dodanymi na oko szczypiorkiem, bazylią, tymiankiem, lubczykiem i szczyptą soli) i piekłam w piekarniku razem z serem.
  • Inny pyszny wariant, to krupnik wymieszać z ziołami i taką mieszankę wlać do nacięcia przed pieczeniem.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz