niedziela, 21 listopada 2010

Ładnie zapakowana kasza gryczana

Zaciekawił mnie ten przepis jak tylko go zobaczyłam. Niby coś jak sajgonki, ale z kaszą? I to do tego gryczaną? I w dodatku papier ryżowy czyli ryż z kaszą? Okazuje się, że połączenie wcale nie jest złe. Powiem więcej: jest bardzo dobre. Przepisowi daję pięć gwiazdek(czyli danie którym można spokojnie pochwalić się gościom).
 

KASZA W PAPIERZE RYŻOWYM

100g kaszy gryczanej
500g pieczarek
opakowanie papieru ryżowego
szczypiorek
łyżka sezamu
łyżka oleju
ząbek czosnku
płaska łyżeczka chilli
łyżeczka mąki ziemniaczanej
sól i pieprz

Kaszę ugotować. Pieczarki pokroić w plasterki i usmażyć na patelni razem z wyciśniętym czosnkiem. Dodać kaszę i chwilę razem smażyć. Dodać mąkę ziemniaczaną i dokładnie wymieszać, tak aby nie było żadnych grudek. Dodać posiekany szczypiorek, chilli, sól i pieprz, wymieszać. Papier ryżowy namoczyć w letniej wodzie, nałożyć na niego kaszę z pieczarkami (około łyżki) i zawijać w pakunki. Na  łyżce oleju usmażyć na złoto sezam, ostudzić i posypać nim pakunki. Można dodatkowo ozdobić resztką szczypiorku.





Przepis pochodzi stąd:  http://ugotuj.to/przepisy_kulinarne/2,87561,,Gryczane_pakunki___KONKURS,,-18617271,9495.html

4 komentarze:

  1. Jestem, wielką fanką kaszy gryczanej ale nigdy nie jadłam papieru ryżowego więc nie bardzo mogę sobie wyobrazić połączenie smaków.. ale wygląa elegancko.. pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. podoba mi się taka wersja. do tego pyszny sos i byłabym szczęśliwa :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak kaszy jadam niewiele - żeby nie powiedzieć że wcale jej nie jadam - to w takiej wersji podoba mi się bardzo...

    OdpowiedzUsuń